fredag 2 oktober 2009

Ett öppet forum där allt händer

Att bygga en blogg är i dagsläget inte så svårt. Att bygga en sajt är inte lika enkelt. Det tar tid och består av många små korta steg.

Under kullen ska samla hobbitar... små besökare. Med stora öden och fantastiska äventyr. Om de törs eller vill.

Min, Roims uppgift, är att hjälpa Firiel med de tekniska bitarna då jag till vardags arbetar med interaktionsdesign och gränssnittsutveckling. Under Kullen är ett projekt jag viger min lediga tid åt då jag hänförs av det sidan en dag kommer att bli.

I en teknisk lösning med Drupal som grund har en sida fullt navigerbar växt fram.

Jag kommer att blogga om Drupal. Hur det är att arbeta med Design. Hur det är att jobba med Teman, och hur svårt det är att göra saker utöver det vanliga. Dess vackra enkelhet. Dess irriterande dumhet.

Framför allt kommer det att i detalj återspegla hur en liten skara personer, på sin fritid och med moderna medel, bygger en sida från scratch och faktiskt skapar en skillnad. Från ingenting kommer Firiel och Roim att skapa mervärde och kvalitet för en stor skara människor, med idéutbyten och givande samtal om de ämnen vi håller varmt om hjärtat.

Nog trams för mig. I vår BananaScrum har jag listat det som är den första milstolpen, listigt nog döpt till En oväntad bjudning. Den går ut på att ta bort den just nu överväldigande rösten som skriker "DRUPAL!!1" om sajten. Den är tänkt att avslutas så snart som möjligt och är rätt viktig för Firiel (vad jag antagit när jag tagit tempen).

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar