fredag 2 oktober 2009

En rund dörr

Sen rätt många är tillbaka har jag velat öppna en alldeles särskild dörr, en rund en, med handtag mitt på och en trevlig hobbithåla bakom. Tack vare det spindelnät som kallas internet är den drömmen nu på många sätt närmare än någonsin innan.

Jag vill och håller på att skapa en sida om hobbitar, och särskilt en som heter Bilbo Bagger, som inom en inte alltför fjärran framtid väntas synas på bioduken. Denna sida kallas Under Kullen och är min egen (och blir förhoppningvis även andras) hobbithåla i väntan på detta äventyr.

Men för att kunna öppna den runda dörren till detta tänkta krypin måste jag så klart först snickra ihop den, eftersom runda dörrar är sällsynta och sällan eller aldrig dyker upp ur tomma intet. Detta är berättelsen om hur just själva byggandet gick till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar